Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /notravelnofun/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /notravelnofun/wp-includes/plugin.php on line 601
Trzy wypady za miasto w Tennessee | No travel no fun

Trzy wypady za miasto w Tennessee

Lipiec 21, 2016

great smoky i oststni dzien nash

Tennessee nigdy nie było na mojej liście. Nie wiem czy było u kogokolwiek. Może u fanów whiskey, country i Elvisa Presleya. Nie szaleje na punkcie żadnej z tych rzeczy/osób, więc raczej celowałam w stany zachodnie jako cel pierwszej podróży do USA. I przede wszystkim myślałam, że będzie to taka podróż bez przerwy, w samochodzie i budzeniem się codziennie w innym miejscu. Kolejny przypadek w moim życiu sprawił, że jednak za pierwszym razem trafiłam do małego stanu na południowym wschodzie. Tennessee to zielone wzgórza, skały, ogromne lasy i miasta zakończone na -ville. Nashville, Knoxville, Maryville, Clarksville. A stolica stanu Memphis kończy się na -phis. Dlaczego?

W słoneczne weekendy całe rodziny pakują duże bagażniki dużych samochodów i ruszają. Na biwak, na camping, pod namiot, z przyczepą, na rowerach, w łódkach. Grillują, wędkują, chodzą po stanowych parkach.

Great Smoky Mountains

Lub po jednym dużym Parku Narodowym Great Smoky Mountains. Ten wypad opiszę szybko jako pierwszy, bo chcę mieć z głowy. Był to nasz ostatni weekend przed powrotem do domu, a ja bardzo chciałam przejść kilka szlaków w górach zanim wrócę na wielkopolskie niziny. Błąd. Wielki błąd. Nasz ostatni weekend okazał się amerykańskim długim weekendem i jeszcze więcej dużych rodzin w dużych samochodach wpadło na ten sam pomysł. CAŁY dzień spędziliśmy w samochodzie, w korkach i w kłótniach, bo to wszystko moja wina, bo to ja wymyślam jakieś wycieczki. Najdłuższy korek by w wesołym miasteczku Pigeon Forge. I nazwałam je tak nie dlatego, że ludzie są weseli, ale naprawdę wygląda jak wesołe miasteczko, gdzie muzeum Titanica ma kształt statku uderzającego o górę lodową. Już bardziej dosłownie się nie dało. Drugi korek był w Gatlinburg, które przypomina Karpacz w turystycznym szczycie sezonu. Gdy w końcu zatrzymaliśmy się na szczczycie jednej z gór, słońce nagle zaczęło zachodzić. Przypomniało nam się, że park jest już w innej strefie czasowej i uciekła nam kolejna godzina. Poza tym park bardzo ładny… chodzą po nim niedźwiedzie, a góry są rzeczywiście smoky. Jeśli tam traficie, polecam. Omijajcie tylko długie weekendy. Co oprócz wnerwu wynieśliśmy z tego wypadu to kolejny stan liźnięty. Zrobiliśmy kilka kroków po Karolinie Północnej.

collagesmokysmoky8

collage3

smoky10smoky7

smoky14

smoky13

collage4

Fall Creek Falls

Park stanowy z wodospadami. Wspominamy dużo lepiej, bo udało nam się pospacerować trochę w górę i w dół. Wiecie jak pokonać lęk wysokości? Iść do parku, gdzie nie ma innej drogi niż ta przez most wiszący nad wodospadem. Są miejsca na biwak, na grilla, jest jezioro i co chwile mija się scenic route/scenic view, czyli przepaść, skała, las, wodospad. Fajnie.

fall2

collage2

falls13

Jack Daniel’s Distillery

Gdy masz dość natury zawsze możesz napić się whiskey. A to najlepiej zrobić u samego Jacka Daniela w Lynchburgu. Darmowe wycieczki z przewodnikiem ruszają co pół godziny. Schemat podobny jak w browarach i winiarniach. Destylarnia mieści się na wzgórzu i sporo ogląda się na zewnątrz. Trzy ciekawostki: wszystkie butelki whiskey jakie są na świecie pochodzą z tego miejsca, receptura i sposób produkcji są wciąż takie jak wymyślił w drugiej połowie XIX wieku pan Jack, pan Jack umarł poprzez kopnięcie nogą w sejf, który teraz oglądają turyści, ale być może to tylko nieprawdziwy element, który fajnie ubarwia historię. Lynchburg ma też klimatyczny plac, gdzie kupić można każdy możliwy przedmiot z logo Jack Daniel’s lub zjeść chopped pork w amerykańskim barze jak z filmu.

jack1

jack5

jack7

collage

Będąc w Tennessee podobno warto też zobaczyć Chattanooga i Lookout Mountain. Memphis i Nashville również, ale o nich innym razem. (o Nashville możecie już przeczytać tutaj).

Poczytaj też inne wpisy

• Uwielbiam Smoky Mountains :) Wprawdzie byłam tylko raz, ale wystarczyło, żeby się zakochać. Klimat trochę jak w naszych polskich górach, chyba stąd ten mój sentyment. Cudowne zdjęcia!

• Justyna Szmuc

Uwielbiamy takie klimaty :) :) Zapraszamy do sklepu http://www.na-szczyt.pl. W ofercie znajdują się przede wszystkim produkty niezbędne podczas każdej wyprawy. Szeroki wybór towarów bardzo dobrej jakości to gwarancja pomyślnych zakupów profesjonalnego sprzętu turystycznego. Dla miłośników podróży przygotowaliśmy pełną gamę walizek, plecaków, toreb oraz akcesoriów, które przydadzą się nam podczas dalekiej wyprawy samochodem. Pozdrawiamy!!